141 Mil

 Hatırlasanız geçtiğimiz yıl “İşkampavya: Denizcileşme için Her Eve Bir Tekne" başlıklı bir yazı kaleme almış ve sizinle paylaşmıştım. Yazının ana fikri ucuz, dayanıklı ve ihtiyaca göre kolayca şekillendirilebilen tekneler ile tekne sahibi kişi sayısını ve denizden sağlanacak katma değerin arttırılmasını sağlamaktı. Ben bu projeyi pandemi kontrol altına alındığında hayata geçirmek istiyorum. Projeyi gerçekleştirmek için kendime 3 aşamalı bir plan hazırladım:

I. Yelken eğitimi: Bir deniz tarihçisi olarak teorik deniz bilgisine sahip olsamda bu yeterli değil. Hem kendi kişisel denizcileşmemi ilerletmek hem de bu projeyi başarabilmek için yıllardır ertelediğim, bu yılda tam başlayacakken pandemi nedeniyle gidemediğim yelken eğitimine başlamak ve en az 2. seviye yelkenli yatçı olmayı hedefliyorum.

II. Kendi teknemi inşa edeceğim: Bildiğiniz üzere gezinti teknelerinin ve filikaların planlarını internette bulmak çok kolay. Genelde bu planlar 100 doların altında oluyor. Hatta bazı tasarımlara ücretsiz erişmek mümkün. Amacıma uygun bir tasarım bulduktan sonra kendi filikamı inşa edeceğim. Bu iş için finansman olarak kitabımın gelirlerini kullanmayı planlamaktayım. İnşa sürecini hem yazılı olarak kayda alacağım hem de aşama aşama filme alarak kısa bir belgesel haline getireceğim. Bu dökümantasyona özellikle dikkat edeceğim çünkü bu teknenin bu projenin öncüsü ve diğer meraklılarına rol model olmasını amacıyla yapıyorum. Teknenin ismini bu nedenle “Komodor" koymayı planlıyorum. Üçüncü aşamaya geçmeden önce tekne ile Marmara'da 100 saatin üzerinde seyir yapmayı hedefliyorum.

III. Kalamış – Çanakkale arası 141 millik yolu tek başına filika ile tamamlamak: Bu 141 mil mesafelik yolun büyük kısmını sadece yelken seyriyle tamamlamayı ve güvenlik nedeniyle Boğaz girişinden itibaren ufak bir dıştan takma motor ile ilerlemeyi planlamaktayım. Tüm yolculuğu ikinci kısımda bahsettiğim gibi detaylı olarak kayda alacağım. Sosyal medya büyük bir güç ve ben bu gücü denizcileşmemiz için kullanmak istiyorum. Youtube üzerinden yelken kanallarını izleyerek tekne almaya ya da tekne yapmaya karar veren yüzlerce kişi var. Böyle bir proje yüzlerce kişiye ilham olabilir.


Yorumlar

Popüler Yayınlar