Donanma Komutanlığında Ne Gördüm?

21 Aralık günü Koç Üniversitesi Denizcilik Forumu olarak Gölcük'te Donanma Komutanlığı ve Gölcük Tersanesi Komutanlığı ziyaretinde bulunduk. İlk olarak karargah binasında Donanma Komutanı Koramiral Ercüment Tatlıoğlu tarafından karşılandık ve kendisi bize Türk bahriyesinin güncel durumu hakkında bir brifing verdi. Ardından gittiğimiz yerden ise asla ayrılmak istemedim. Denizaltı Filosu... Burada bizi Denizaltı Filosu amirali ile Birinci ve İkinci Denizaltı Filotillası komodorları karşıladı. Kalabalık bir heyet olduğumuzdan 3 gruba ayrılıp 3 farklı denizaltı gezildi. Ben TCG 18 Mart denizaltısını ziyaret ettim ve mihmandarımız Birinci Filotilla Komodoruydu. 3. kez denizaltıya giriyordum ama ilk kez faal bir denizaltıya girmiş oldum. İstemeyerek de olsa denizaltılardan ayrıldım ve ordu evine geçildi. Donanma Komutanı ile öğle yemeği yenildi. Ardından gittiğimiz yer Gölcük Tersanesi komutanlığı oldu. Burada bizi tersane komutanı Aydın Amiral ve Başmühendis karşıladı. Herkesten bir gün önce kızağa çekilecek TCG Pirireis'i yerinde gördük.
Buradan tersane müzesine geçildi.  Buradan sonraki durak gönlünde denizcilik olan herkesin bir kez ayak basmak istediği yerdi: Poyraz Rıhtımı. Burada TCG Oruçreis Fırkateyni bizi bekliyordu. Donanma Komutanlığı Kurmay Başkanı ve  Kuzey Deniz Görev Grubu Amirali eşliğinde geminin bir çok yerini gezdik ve subay salonunda mola verdik. Sonraki rotamız TCG Zıpkın hücumbotu oldu. Sonrasında bir istihkam albayımızın depolardaki kullanılmayan ya da atılacak olan malzemeyle yaptığı sanat eserlerini, dekore ettiği yemekhaneyi ve ufak cafeyi ziyaret ettik. Kendisi müthiş eserler yapmış. Gri binalar ve gemiler arasında dinlenebileceğiz bir sıcak, samimi ortam oluşturmuş. Biz daha sonra kendisinin makamını ziyaret ettik ve buradaki eserlerini de gördük. Ziyaretimiz burada sona erdi. Kiminle konuşsak yerli üretimin ve dışarıya bağı azalan donanmanın artan kendine güveni ve gücünden bahsediyordu. Bu ziyaretçilere anlatmak için söylenmiş bir şey değil tamamen samimi beyanlardı. Gittiğimiz her yerde samimi duygularla ağırlandık. Personel bizim komforumuz için elinden geleni yaptı, güzel ikramlarda bulundular. Ek olarak herkese anı olarak kitap, şapkalar, donanma komutanı imzalı savaş gemilerimizin fotoğrafları, anı madalyonu ve kupa hediye edildi. Benim çantam biraz daha doluydu çünkü sayın donanma komutanı tarihçi olduğumu duyunca incelemem için bir kitap armağan etti. Ek olarak Cem Gürdeniz amiral gemi komutanının kendisine hediye ettiği gemi silüetli şapkayı kendisinde aynı şapkadan olduğundan bana armağan etti. Gezi ekibimiz ve organizasyon çok iyiydi. Benim için diğer güzel olan tarafıysa Deniz Müzesi Komutanlığı'nda beraber görev yapıp sonra görüşemediğimiz bir çok mesai arkadaşımı görmüş oldum. Donanma Komutanlığında bir günümüz böyle geçti.

Yorumlar

Popüler Yayınlar