Bir Sovyet Deniz Subayının Günlüğü (Bölüm I)

1982 Sovyet Baltık Filosu Karargahı

Jip durur durmaz bir albay inerek aceleci bir şekilde karargah binası önündeki merdivenleri tırmanmaya başladı. "Kendimi tutmalıydım. Mürettebatın yanında içmem bir hataydı, amiraller hakkında ileri geri konuşmam daha büyük bir hataydı." diye içinden söylendi. Mahkemeye çıkacağını söylemek için çağırdıklarından emin sayılırdı. Buz tutan bir basamağa bastığında kaydı ve dengesini sağlamaya çalışırken salladığı kollarıyla komik gözüküyordu. Dengesini topladı ve ciddi bir şekilde yürümeye devam ederken çaktırmadan bunu gören oldu mu diye etrafına bakındı. Karargah önünde görünmemiş olması mucize olurdu. İçeri girerken sırıtan nöbetçilere ters bakmayı ihmal etmedi. Komutan makamının olduğu kata çıkıp sekreterin odasına girdi. Amiralin sekreteri ve yaveri burada oturuyorlardı. Sekreter "Amiral görüşmesi bitince sizi kabul edecek yoldaş albay." dedi. Yaver Vasili ile Sergei okuldan arkadaşlardı ve uzun zaman sonra ilk kez karşılaşıyorlardı. Sergei "Neden çağırdığını biliyor musun?" diye sordu. "Ona seni ben tavsiye ettim, bunu ancak sen yapabilirsin." diye yanıtladı ve ekledi. "Ne olduğunu sana o açıklayacak." Sergei başının belada olmadığı anlayarak rahatladı ama merakı büsbütün artmıştı. "Ee Sergei çok uzun zaman oldu neler yaptın? Aralıksız seyirde olduğunu duydum." diyerek konuyu değiştirdi. "Son dört yılda sadece 3 ay tatil yaptım. Her seyir bitiminde ya yenisine gittim ya da haftalarca karargahta çalışmam gerekti. Geçen ay seyir dönüşü gemiden ayrılıp eve gittim. Anahtarım bir türlü deliğe girmedi. Ben uğraşırken kapı açıldı. Karşımda tanımadığım bir adam. O an karımdan 3 yıl önce boşandığımı hatırladım. Yorgunlukla dalıp eski eve gitmişim. Gecenin o saatinde birde bir saat yürüyüp evime döndüm." dedi. Vasili dikkatle yüzüne bakıyordu. Yılların getirdiği yorgunluk çizgi çizgi yüzüne işlemişti. "İtiraf etmeliyimki hep Katya gibi bir eş istemiştim ama korktum. Onun yaptığı gibi ya eşimde beni bırakırsa diye evlenmeye cesaret edemedim. Siz çok güzel bir çifttiniz ama o bu kadar ayrı kaldığınız bir evliliği istemedi. Yıllarca buna katlandı ama sonunda pes etti." Sergei sadece yere bakıyordu. O sırada kapı açıldı ve amiralin misafiri çıktı. Sekreter masadaki sümenle odaya girdi. İkisi de konuşmuyordu. Sessizliği Sergei'i makama çağıran sekreter bozdu. "Içeri gelin yoldaş albay." Devam edecek...

Yorumlar

Popüler Yayınlar