DUNKIRK FİLOTİLLASI KOMODORLUĞU

O gün geldiğinde yani büyük deprem İstanbul'u vurduğunda en kötü senaryoya göre şehri tahliye etmenin tek yolu denizden tahliye olacak. 1999 depreminde Hücumbot Filosu (Gemisi küçük, yüreği büyük adamlar) defalarca İstanbul ile Kocaeli arasında gidip gelerek çok sayıda kişiyi hastanelere taşımışlardı. İkinci Dünya Savaşı'nda ise İngilizler Dunkirk şehrine sıkışan askerlerini küçük balıkçı ve gezinti tekneleri ile tahliye etmişlerdi. 300.000'den fazla asker tahliye edildi. Bu iki başarılı örneği göstererek Marmara, Orta ve Batı Karadeniz ve Ege'de bulunan sivil tekneler ile gönüllülük esası üzerine bir sivil tahliye filotillası kurulmasını gerektiğini düşünüyorum. Özellikle 8 metre üzeri teknelerde bu tahliye işlemi için tüm özelliklere sahip olduğunu düşünüyorum. Teknelerin %90'ında bir küçük bot var. Teknenin kendisi giremediği yerlere bu teknelerle girilebilinir. Hemen hemen tüm teknelerde mutfak, banyo, tuvalet mevcut. Yönetmelik gereği arabalardakinden daha kapsamlı ilkyardım kitleri mevcut. Teknelerin çoğunda telsiz mevcut. Telefon hatları çöktüğünde bunlar çok işe yaracaktır. Bir tekne rahatlıkla 10 kişi alabilir. Tahliye için en uygun nokta bana göre Gelibolu. Buradan kara yolu ile Eceabat'a, oradanda feribotlarla Çanakkale merkeze geçilebilir. Sivil bir komodor önderliğinde bu topluluğun kurulacağına inanıyorum. Ülkemizde Gezgin Korsanlar, Denizlerdeyiz Amatör Denizciler Derneği ve Daksar gibi iyi işler yapan denizci toplulukları var. Onlarımda katılımlarıyla bu iş başarıyla gerçekleştirilebilinir. Ek olarak hazır mürettebatlar oluşturularak sahibi hayatta olmayan ya da teknesine ulaşacak konumda olmayan gönüllü teknelerine sevkedilebilinir. Ben şahsen amatör denizcilik belgesi ve kısa mesafe telsiz operatörlüğü belgemi aldıktan sonra Daksar'a gönüllü olacağım. Şuan gönüllü olursam bir işlerine yaramam.

Yorumlar

Popüler Yayınlar